Behandlingen är en djupgående massagebehandling med apparatur. Stela muskler och leder får en ökad blodcirkulation och mjukas upp. Blodcirkulationen ökar, vätskan i kroppen minskar, värk lindras och knutor i ryggen försvinner.

Infrarött ljus ökar syresättningen i cellerna samt ger en värmande effekt vilket leder till lindring av stelhet och smärta i leder och muskler samt stimulerar kroppens läkningsprocesser. Tekniken ökar även blod- och lymfcirkulationen. Det infraröda ljuset ger en ökad endorfinproduktion som lindrar smärta vid stela leder och muskler.

Radiofrekvens är en beprövad teknik som har använts inom kirurgin i över 70 år. RF är en avslappnande men effektiv behandling med hjälp av radiovågor. På kort tid värms musklerna upp så att muskeln blir mjuk och mer elastisk vilket gör muskelrna lättare att massera. Behandling med RF kan påskynda läkning av idrottsskador, muskelbesvär, muskelsträckning.

• Gå djupare ner i vävnaden
  • Öka syreupptaget
  • Öka blodcirkulationen i musklerna
  • Öka pH-värdet
  • Starta kroppens egen läkeprocess
  • Öka lymfcirkulationen
  • Reducera inflammation
  • Lugnande effekt på nervsystemet

RF ökar blod- och lymfcirkulationen och även mjukar upp behandlingsområdet så kroppen kan återhämta sig. Värmeenergin aktiverar kollagen- och elastinproduktionen i huden och har en uppstramande effekt.

Vakuummassage lyfter, formar och masserar huden både ytligt och djupt. Massagen ökar även blodcirkulationen.

Mekanisk massage jobbar djupgående på förtätad bindväv vilket ökar blod- och lymfcirkulationen.